The Duke

The Duke (Knight Miscellany)

The Duke (Knight Miscellany)

★★★★
本当はもっと早く読む予定だった作品。NRの三部作のせいで予定より遅くなりました。

Driven to uncover the truth about the mysterious death of the woman he loved, the Duke of Hawkscliffe will go to any lengths to unmask a murderer. Even if it means jeopardising his reputation by engaging in a scandalous affair with London's most provocative courtesan - the desirable but aloof Belinda Hamilton. Bel has used her intelligence and wit to charm the city's titled gentlemen while struggling to put the pieces of her life back together. She needs a protector, so she accepts Hawkcliffe's invitation to become his mistress in name only. Together they tempt the unforgiving wrath of Society - until their risky charade turns into a dangerous attraction, and Bel must make a devastating decision that could ruin her last chance at love

ヒロインの境遇には何度も涙しそうになりました。後半の展開があわただしく、ラストもやや極端な感じだったせいか、引き込まれて読んだ割には読後の余韻に浸れなかったので星が一つ減りました。。でも感動的な作品で、読んで良かったです。
若くしてDuke爵位を継いだRobertですが、おなじ年頃で公爵になったWulf(Slightly Dangerous)と比べるとかなり世間知らずな印象(比べちゃいけない?)。
著者が後書きで触れていますが、Duke of Wellingtonの愛人でもあったCourtesan、Harriette Willsonやその姉妹たち、当時の政治家Henry BroughamCastlereaghなど、実在の人物を登場させているので勉強になりました。