Unmasked  by Nicola Cornick

Unmasked

Unmasked

★★★☆

Nick Falconer has been sent from London to the tranquil English village of Peacock Oak to solve the murder of his cousin Rashleigh and unmask this female Robin Hood. But Nick never expected that Mari would be so intoxicatingly beautiful or so disturbingly luscious. Determined to have her--body, soul and secrets--at any cost, Nick sets out to seduce her with a passion that inflames them both.

But Mari holds much deeper, darker truths than Nick could ever imagine. Despite her fierce resistance, she can't stop her body from yearning for his touch. Can she hide her sinister past from him much longer? Or will trusting the one man she so desperately wants lead her straight to the hangman's noose?

それなりに面白かったけど、期待していたほどではなかったです。
前半は引き込まれて読み進みましたが、中盤以降、徐々にペースダウンしてしまいました。
奴隷制が廃止される前のイギリスが舞台で、ヒロインのMariはロシアの農奴の娘。女盗賊も絡んでくる、という興味深い設定だったので、もっと刺激的な作品(sexyとかいう意味ではなくて、ストーリーとして)を想像していましたが、少し物足りなかったです。そのあたりは、Spymaster's Ladyのあとに読んだせいも大いにありかもしれません…。
ヒロインとヒーローの苦悩はとってもよく描かれていたと思いますが、前半は興味をひかれたsecondary charactorたちの役割が、最終的には中途半端な感じがしました。ヒロインの親友の一人、Hesterの行動は理解できなかったし…。

余談ですが、ヒーローがヒロインに向かって“One word from you will silence me forever” “Surely you must know…”と言う場面がありました。P&P のMM@Darcyのセリフです(原作は邦訳版しか読んでいないのでわからないし、BBC版は覚えていない)。MMの美声が響いてきましたよ。