Dreaming of You by Lisa Kleypas

Dreaming of You

Dreaming of You

★★★☆

Derekの半生って凄いです。なかなか魅力的なヒーローだとは思うけど、病気持ってないか心配になります(苦笑)。
Secret Life of Mrs Beeton のDVDを見てから、あまりに不特定多数の人と関係をもったヒーローって、梅毒とかの性病持ちじゃないか気になるんですよね。 Mrs Beetonは売春婦経由で夫から移された梅毒のせいで、何度も流産したり、無事に出産しても子どもが幼いうちに死んでしまったりとか、さんざん苦労して、挙句の果てに夫より早く亡くなってしまいました(夫は精神症状が出ていたし)。
コナンドイルの事件簿(ドラマ)でもありましが、昔、梅毒は結構蔓延していて悲惨だったと思うんですよね。やっぱりWulfricタイプのヒーローのほうが安心して読めます。  
そもそもロマンス小説は現実逃避の世界なんだけど、やっぱり医学的な観点からは完全に切り離して読めない自分がいます・・・。

Kleypas、続けて読んでみて面白いとは思いましたが、どちらかといえば私にとっては読書エネルギー消耗型のようなので、これで(2冊で)十分かなと思います。

In the shelter of her country cottage, Sara Feilding puts pen to paper to create dreams. But curiosity has enticed the prim, well-bred gentlewoman out of her safe haven--and into Derek Craven's dangerous world.

A handsome, tough and tenacious Cockney, he rose from, poverty to become lord of London's most exclusive gambling house--a struggle that has left Derek Craven fabulously wealthy, but hardened and suspicious. And now duty demands he allow Sara Fielding into his world--with her impeccable manners and her infuriating innocence. But here, in a perilous shadow-realm of ever-shifting fortunes, even a proper "mouse" can be transformed into a breathtaking enchantress--and a world-weary gambler can be shaken to his cynical core by the power of passion. . .and the promise of love.